Wie en wat zijn wij?
Kulturhus Beek is een groot en druk bezet gemeenschapshuis, waar veel voorzieningen, verenigingen, sportclubs en activiteiten hun thuis hebben. Naast de bibliotheek, kinderopvang, BSO, consultatiebureau, thuiszorg en dagbesteding doofblinden van Kalorama, hebben we een gymzaal en ruimtes die verhuurd worden voor sport, ontmoeting, muziek en vergaderen. Het Buurtkamercafé is de centrale ontmoetingsplek. Om dit gemeenschapshuis met al zijn bedrijvigheid te beheren en alle activiteiten te faciliteren hebben we heel wat medewerkers nodig. Het Kulturhus wil dan ook graag haar netwerk aan medewerkers uitbreiden om deze gezellige ontmoetingsplek draaiende te houden en verder te ontwikkelen.
Wat vragen wij?
Het werk bestaat voornamelijk uit het soepel laten verlopen van alle verschillende activiteiten die er de hele dag door afwisselend en/of tegelijkertijd plaatsvinden. Dat vraagt openen en sluiten van ruimtes en deze inrichten voor de betreffende activiteit. Dat gaat om opstelling van tafels, stoelen en tv-screens, verzorgen van koffie, thee en water en later weer opruimen en klaarmaken voor de volgende. Het belangrijkste is steeds de mensen ontvangen, de weg wijzen en doen wat nodig is om alles soepel te laten verlopen. Een vriendelijke, dienstverlenende en open houding is de basis. Bij evenementen, concerten en feesten zijn vooral mensen achter de bar nodig.
Als je medewerker wil worden kan dat op allerlei manieren worden ingevuld, afhankelijk van jij wilt, wat jij leuk vindt en waar jij goed in bent. We hebben ruimte en dus vacatures voor veel type medewerkers:
- medewerkers die af en toe inspringen waar het nodig is en op momenten dat het hen uitkomt (met of zonder vrijwilligersvergoeding)
- medewerkers, die een vast dagdeel of vaste avond met specifieke activiteiten willen faciliteren (met of zonder vrijwilligersvergoeding)
- medewerkers, die in het weekend bij feesten of evenementen op oproepbasis willen assisteren (tegen betaling per uur)
Hoe werkt het en wat vraagt het?
De agenda van het Kulturhus is online voor je beschikbaar. Je kunt dus zien wat er te doen is. Elke maand krijg je een overzicht van taken en tijden met de vraag om in te vullen, wanneer jij iets wilt oppakken. Vaak is dat een combinatie van de onder 1 t/m 3 genoemde wijze van meewerken. Je kunt dus al iets betekenen met een paar uur per week.
- medewerkers die willen meedraaien in ons technisch team om allerlei voorkomende technische vraagstukken te behartigen afhankelijk van voorkeur en expertise (met of zonder vrijwilligersvergoeding)
We hebben een klein team van medewerkers en een bestuurslid, waarbij je kunt aansluiten. Het team is continu bezig het gebouw op orde te houden. Van kleine klusjes en problemen oplossen tot grote projecten zoals verduurzaming en verbouwingen. Dat vraagt handige mensen, die iets willen aanpakken. Specifieke expertise – bouwkundig, elektrotechnisch en installatietechnisch – is natuurlijk zeer nodig en gewenst. Met een paar uur in de week kun je al aansluiten.
- iemand die de website en social media wil bijhouden en behartigen (met of zonder vrijwilligersvergoeding)
We staan nu bijna stil en dat is natuurlijk ongewenst. De website moet bijgehouden worden en het Kulturhus moet zichtbaarder worden op social media. Als je daar ervaring mee hebt en dit een uitdaging vindt, ben je van harte welkom. Met een paar uur in de week kun je al veel voor ons betekenen.
- medewerkers, die bepaalde coördinatietaken willen oppakken en daar de verantwoordelijkheid voor nemen (met een passende (vrijwilligers)vergoeding)
Dit kan om heel verschillende taken gaan. Meestal kun je zo’n rol pas oppakken als je ook al actief bent als medewerker 1 t/m 3. Bijvoorbeeld het verzorgen van de inkoop horeca, het mee organiseren van de 20-jarig bestaan van het Kulturhus, het organiseren van muziekoptredens of gelegenheidsmaaltijden, verantwoordelijk zijn voor het Kulturhus-deel van een bepaald evenement, zoals de avondvierdaagse, de Kalorama-mars, de Vierdaagse-verblijvers of de Pronkzitting van de Cavalieren.
- Iemand die samen met Gerard en Liny de spin(nen) in het web wil zijn van de planning en overzicht weet te houden (met een passende (vrijwilligers)vergoeding)
Het hart van planning en organisatie komt bij elkaar bij de spinnen in het web. Daar vindt het overzicht en de afstemming plaats die uiteindelijk moet leiden tot een goed draaiende organisatie en exploitatie:
- het contact met gebruikers en klanten via de telefoon en het communiceren via email.
- de verhuur van ruimtes: van afspraken over prijzen tot de zaalopstelling, catering en het opruimen. Deze info wordt beschikbaar gemaakt voor medewerkers. En de informatie wordt voor de facturering doorgegeven aan de administrateur.
- Inkoop voor de horeca en afstemming van de verkoopprijzen met het bestuur.
- Regelen van de personele bezetting overdag en bardiensten in de avond, weekenden en bij evenementen.
- De verbindende factor in een team van enthousiaste medewerkers die hand- en spandiensten verrichten om activiteiten te ondersteunen, klanten te bedienen, toezicht te houden en het Kulturhus op orde te houden.
- Het centrale contact voor het bestuur.
Wat bieden wij?
Een combinatie van deze rollen en/of taken is een hele vanzelfsprekende. Je kunt steeds inschrijven op taken en tijdstippen die je passen. Vakanties en andere activiteiten hoeven er niet onder te lijden. Met een paar uur in de week kun je al van betekenis zijn.
Wij zijn een gezellig team, waar ruimte is voor eigen inbreng en initiatieven. Je gaat meedoen in en actief bijdragen aan een bruisende en levendige ontmoetingsplek.
Nadere informatie over vergoedingen is op aanvraag beschikbaar.
Heb je belangstelling en/of vragen?
Bel Liny Toenders op 0621590920.
Recente reacties