Op zondag 14 mei vanaf 15.00 uur vindt in Het Kulturhus Beek het tweede concert plaats in het kader van Muziekcafé Beek. Henk en Joop spelen eigen nummers en covers uit de muziekgeschiedenis van blues, pop en jazz.

Henk Hendriks (zang en bluesharp)  en Joop van Kesteren (gitaar en zang) zijn bekende Nijmeegse muziekveteranen. Zij kennen elkaar uit de tijd van de legendarische Stellakelder aan de Muchterstraat. Joop speelde in The Mustangs en The Counts. HIj werkte in het onderwijs waar hij veel leerlingen inspireerde door zijn enthousiasme. Hij heeft ondertussen een eigen muziekstudio.

Henk was in het verleden te zien in diverse bandjes als Red Rooster Club en de Dirty Old Men’s Blues Band. Hij was medeorganisator van vele festivals in en rond Nijmegen, waaronder het legendarische Midzomer Blues festival.

Later in rustiger muziek-vaarwater ontmoetten ze elkaar weer. Toen bleek dat ze samen nog heel wat moois konden maken. Zo is een actueel nostalgisch muziekprogramma ontstaan met nieuw eigen werk en daarnaast pop, blues en jazz songs, bekende van The Stones, The Beatles, Bob Dylan en Nina Simone, maar ook minder bekende.  Henk en Joop willen hun muzikale voorkeuren graag delen met het Beekse publiek.

Kulturhus Beek, Roerdompstraat 6, Zondag 14 mei 15.00-17.00 uur. Gratis entree.